donderdag 26 juni 2008

Sarria

Hanneke en ik behoren tot de staart van het pelgrimspeleton dat zich hier dagelijks door het landschap slingert. Wij vertrekken later, lopen langzamer en rusten meer dan de grote groep. Tegenover al dit genot staat soms ook wat ongemak: als wij aankomen zijn in de herbergen de onderbedden van de stapelbedden bezet en soms is ook de boiler leeg en missen we een warme douche. Hanneke kan nog wel in een bovenbed klimmen, maar kan er niet meer uit en moet dus elke ochtend door haar prins in de armen genomen worden.
Zo kwamen we 2 dagen geleden in Vega de Valcare ook weer laat (15.00 uur) de gemeentelijke herberg in. De bedden lagen vol met slapende pelgrims. Hanneke vond gelukkig in een achter kamer nog 2 bovenbedden. Onder lagen al 2 mannen te slapen. We doken op bed. Hanneke viel in slaap en ik deed mijn administratie (opschrijven afgelegde kilometers, lezen over de route van de volgende dag, enz). Na een uurtje sprong ik uit bed en keek de man in het bed onder mij in het gezicht. Hij leek me bekend. "Dag Hans, ik ben Frans, ken je me nog ".
Na 2100 kilometer kruisten in dit stapelbed onze weg zich met de weg van Frans de Graaf uit Diessen. ( We kenden Frans uit het voorbereidingsweekend in Vessem ) .
We trokken naar de plaatselijke bar en er volgde een stortvloed van verhalen. We hadden op veel dezelfde plaatsen gelogeerd en ook nog veel dezelfde mensen ontmoet. Daarna samen eten.
De volgende dag klommen we door een prachtig berglandschap naar O' Cebrero, een bergdorpje op een pas.
Daar ontmoetten we Harrie, de wandelmaat van Frans, die na een blessuretijd weer goed op dreef was.
Flarden wolken dreven door de straten van het dorp. We besloten om nog wat uurtjes door te lopen. Op de pas van Alto de Poio was een bar en een eenvoudig onderkomen. Ook daar troffen we Frans in bed aan.
Weer uren de tijd om ervaringen uit te wisselen. Het deed ons goed om zo samen na te denken over wat de betekenis is van alles wat we hebben meegemaakt.
Vanochtend samen met Frans de afdaling naar Triacastela gedaan. Hij bleef daar achter. Zijn linkervoet gaf te veel problemen en hij wilde rust nemen. ( zijn terugvlucht is pas 8 juli). Wij waren moedig en trokken verder in het mooie landschap van Galicië. Prachtige holle wegen met oude bomen.
En natuurlijk, ook dit keer weer alleen een bovenbed in de herberg. Gelukkig was de boiler niet leeg.
Pierre en Jean Pierre ( 2 mannen uit Belgie) die ook van thuis vertrokken zijn er ook. Dus snel afsluiten, want we gaan samen eten.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Hanneke en Hans,

leuk om zo iedere keer weer bekenden tegen te komen onderweg. Wat zijn jullie vakantieplannen overigens? Een rondje Nederland lopen om af te kicken of zo? Groetjes, Margo

Anoniem zei

Hallo jufrouw Hanneke en meneer Hans,

Wat een geluk dat jullie nog steeds slaapplaatsen kunnen vinden.
En wat leuk dat er weer oude bekenden op jullie weg komen.
Petje af voor wat jullie al weggewandeld hebben hoor!
Ik ben blij dat ik iedere avond weet waar ik slaap lekker in mijn eigen bedje ha ha.

Liefs en kusjes van Romy Mullens
Oh en ik ben over naar groep 5 !!!

Anoniem zei

Hoi Hanneke en Hans.
We zijn weer terug van vac.
heb even de verslagen moeten lezen.
Hanneke nog proficiat met je verjaardag.
wat leuk om al die bekende steeds tegen te komen.
En dan die verschillende landschappen te zien,jullie zijn zoveel ervaring rijker geworden van deze trip.
succes nog voor de laatste km.
groetjes Jan en Annie R

Anoniem zei

Hoi Hans en Hanneke
Jullie kunnen Santiago de Compostela al bijna ruiken? Voor jullie de laatste wandeldagen en voor ons de laatste schooldagen.
Wacht met spanning het mailtje af dat jullie er zijn!!!
Lieve groetjes Ad en Lianne

Anoniem zei

Hallo Luitjes kom nu weer even op deze site. Wat een wandeltocht. Het lijkt wel een fluitje van een cent zo makkelijk en zo snel.Maar we weten wel beter. Dus als het een beetje mee zit dan zijn jullie al snel weer thuis. Fijn weekend toegewenst en blijf je eigen tempo maar aan houden dan ben je er net zo snel als de anderen. groetjes elly

Anoniem zei

Hanneke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele goede jaren !!

Groeten van Ad en Tonny, Savio, Andrea

Anoniem zei

Hallo juf Hanneke,
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Ik mis je nog steeds heel erg.
Ik heb nog erg veel bijgeleerd; ik al fietsen zonder zij-wieltjes en heb mijn kikker-diploma (1e deel diploma)gehaald. Ik ben al 2x gaan oefenen bij Groep 3 en juf Rianne is ook erg lief. De werkjes waren makkelijk.
Geniet nog van je tocht.
Veel liefs, Storm Maas XXX