maandag 31 maart 2008

Olloy sur viron

Na drie enerverende wandeldagen zitten we nu alleen in een groot hotel
Gisteren op deze tijd werden we door de boer in Soulme over zijn boerenerf naar de stal met koeien gebracht. Daar konden we in een grote schuur op de hooibalen slapen. Het was koud en vochtig. Nooit geweten dat koeien de hele nacht zoveel lawaai maken. Dat bleef maar plassen en poepen. We waren zelf goed gewassen. De boer had voor ons in de melkkeuken een douche geimproviseerd door een tuinslang met sproeier aan de geizer te bevestigen.
Gelukkig kwamen even na ons Arno en Marina uit een modderig dal in het dorp aan. Twee jonge collega milieujuristen bij de vlaamse overheid die gebruik maakten van loopbaanonderbreking om naar Santiago te lopen.
De warmte van deze ontmoeten kon de kou in de schuur niet helemaal verdrijven. Marina moest ook tijdens het eten haar handschoenen aanhouden.
Zaterdag sliepen we ook op een boerderij. Die hoorde vroeger bij het Kasteel van Senenne in Anhee aan de Maas (boven Dinant) Met de boer en zijn vrouw hadden we aan de keukentafel een gesprek over de crisis in de landbouw. Met hard werken konden ze het hoofd boven water houden, terwijl het kasteel gekocht werd door een zakenman uit Brussel om ook te kunnen zeggen dat hij een ´chateau en campagne´ heeft.
Morgen trekken we na 220 km Belgie eindelijk Frankrijk in naar het vestingstadje Rocroi. Dat is geen ´poisson d´avril´

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Hans en Hanneke, fijn dat jullie na zoveel pech weer aan de wandel zijn. Ook Harrie en ik zijn aan onze tocht begonnen en zijn op dit moment bij mijn dochter Mascha en haar vriend Wil in Mol-Wezel. Morgen gaan we op weg naar Averbode. Groetjes, Frans de Graaf.

Anoniem zei

Hoi Hanneke en Hans
Blij weer iets van jullie te horen,dan weten we dat jullie weer lopen.Alles goed met je teen Han?
En wat betreft het slapen bij de koeien, je moet alles een keer meemaken. Heel veel lieve groeten Annet.

Anoniem zei

Hoi Hans en Hanneke,
Even een berichtje vanuit Riel.
Hopelijk gaat alles weer goed met de Juf we missen haar wel op school hoor en het helpende handje is veel leuker bij juf Hanneke zegt Babet. Wat een verhalen toch allemaal volgens mij is dat echt wel afzien!!!! petje af hopelijk wordt het snel echt lente dat maakt het allemaal een stuk prettiger. Heel veel groetjes van ons allen
Mark Ellen Tom Tijs, Pepijn en Babet

Anoniem zei

Hoi Hanneke en Hans,

goed te lezen, dat jullie weer verder getrokken zijn, hoop dat alles nu naar wens gaat. Tot horens, Margo

Anoniem zei

Hoi Hans en Hanneke,

Ik hoorde via mijn vader, Albert Schel, dat jullie deze tocht aan het maken waren. Ik wens jullie heel veel succes, en ga jullie blog met belangstelling volgen.

Groetjes,
Marion Fokkinga

marijn zei

lieve juf, waar bent u. Ik mis jou. Waarom bent u zover? Is de teen al beter? Hoeveel kilometer heeft u al gelopen? Oja ik kan ook al lezen. Dikke zoen van Marijn. Hoe gaat het met de gelukssteen voor het wandelen?

Hoi Hanneke en Hans,
Erg boeiend om jullie verhalen te lezen. Hopelijk gaat het lopen weer beter en heeft de rust de voet (en jullie) goed gedaan! Zet 'm op! Groetjes,
Harm Sandra Jasper en Marijn

Anoniem zei

Hoi Hanneke en Hans,

Hier een berichtje uit Goirle van Nicole van de Sande moeder van Lucas en Laura van de Sande. Ik vind het echt heel knap wat jullie nu aan het ondernemen zijn. De verhalen geeft een mooi beeld over hoe jullie deze eerste kilometers beleven. Ik hoop echt dat je teen goed zal genezen Hanneke zodat je weer zonder pijn kunt lopen. Ik wens jullie heel veel succes en we hopen dat jullie ervan genieten

Groetjes Nicole en Laura

Anoniem zei

Heey meneer van Zon,

het is beetje een laat berichtje maar ja, beter laat dan nooit he haha. Ik hoop dat het met je vrouw alweer goed gaat. Best rottig dat zoiets is gebeurd. Ik hoop dat jullie nog een hele fijne reis hebben. VEEL PLEZIER

Groetjes,

Bonita

Anoniem zei

Dag Hanneke en Hans,

wel een gedoe hoor, dat geblog voor de eerste keer.....maar dankzij onze geduldige collega's die het wel vijf keer hebben uitgelegd, probeer ik het maar weer eens. De eerste probleempjes zijn gelukkig voor jullie weer opgelost. Je gaat het betere weer tegemoet, want vanuit het zuiden komt warmer weer langzaam jullie kant op. Zitten jullie al een beetje in een loopritme, heb je al veel mooie dingen gezien en meegemaakt? er gaat bij ons geen dag voorbij of we vragen ons af waar jullie zouden zijn; je zit dus in onze gedachten! Heel veel succes verder en blijf vooral genieten. Annemiek en Willem.

Anoniem zei

Lieve juf Hanneke en Hans,

ik hoop dat jullie de weg niet kwijtraken.

Groetjes,
Floor Lemans.

Beste Hanneke en Hans,

Floor mist je wel hoor, elke dag vraagt ze over hoeveel nachtjes je terugkomt en elke avond voor ze gaat slapen geeft ze je schelp een kusje.

We wnsen jullie heel veel succes met jullie tocht en houdt de moet erin.

Groetjes,
Rob, Hilda, Niels en Floor Lemans.

Anoniem zei

Hallo Hanneke en Hans,

Geen 1 april grap dus!
Ik heb nog niets gelezen maar ga er van uit dat jullie nu echt in la France wandelen. Met je tenen nu alles goed Hanneke?
Heel veel succes!

Sylvia

Anoniem zei

Hoi ome Hans en tante Hanneke,

Fijn dat het weer beter gaat en dat jullie weer verder kunnen gaan wandelen.
Volgens mij mag het wel warmer worden voor jullie. Wel grappig om een keer mee te maken om tussen de koeien te slapen.

Groetjes Evi en Bram

Anoniem zei

hans en hanneke hoe gaat het met de wandeling.
hanneke is je voet weer beter
het weer is hier niet al te best maar dat houden jullie denk ik ook wel bij.
zijn jullie al vergevordert met de tocht naar spanje.

groetjes: overburen.

Anoniem zei

Hallo Hanneke en Hans,
Fijn om te lezen dat jullie weer onderweg zijn. Weer een beetje dichterbij het einddoel. Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Veel wandelplezier! Groetjes Irene en ook van Jos.

Jos zei

Hallo, Hanneke en Hans, ik ben jullie aan het volgen wat een ervaringen bijzondere mensen kom je tegen. Jammer van die blaren maakt je wel weer wat bewust van je wandelvanzelfsprekendheid. Wij zijn volop met onze voorbereidingen bezig. Wij vertrekken 15 mei met de carevan naar Saint P.du P. daar gaan we starten heb er veel zin in. Ik wens jullie alle goeds, Groet Jos Gijsbers (Vessem).

Anoniem zei

Hoi Hans en Hanneke,

Vreselijk om dat geblog aan de praat te krijgen. Ik kan beter ons El sturen. Zij is sneller in het vertellen. Ik stuur de mail maar gewoon via internet.